سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار جدید پارسی بلاگ

دستگاه تصفیه آب صنعتی چگونه مکانیزمی دارد؟

ردها (برنز و رو 1979). دو روش جوان سازی در ضمیمه C   ارائه شده است. این روش ها فقط بر روی غشای دست نخورده موثر هستند و به طور کلی فقط درمان های موقتی هستند ، به خصوص در هنگام استفاده از محلول های کلوئیدی 29 زیرا برای شستشوی ظرف چند هفته مناسب هستند. هنگامی که محلول های جوان سازی نقص غشا را متصل می کنند ، به دلیل از دست دادن سطح mem-Brane ، بهره وری از غشا 10 تا 15 درصد کاهش می یابد.

از دیگر مقالات ما دیدن فرمایید:

قیمت ممبران آب شیرین کن صنعتی

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی

حذف املاح با استفاده از RO

حذف معادن با استفاده از اسمز معکوس عملکرد اصلی سیستم های اسمز معکوس جداسازی مواد غیر آلی از جریان زباله است. بخش زیادی از کارها به تجزیه و تحلیل رد املاح معدنی توسط غشاهای اسمز معکوس اختصاص یافته است ، اما هنوز مدل های پیش بینی کننده کلی عملکرد غشا ، به ویژه در هنگام تصفیه آب های خوراکی چند منظوره ، هنوز توسعه نیافته اند.

Single Component Systems Surirajan (1963) مکانیزمی را بر اساس معادله جذب گیبس برای مین زدایی محلول های آب کلرید سدیم با استفاده از غشاهای متخلخل پیشنهاد کرد.

جهت مشاهده و دانلود بهترین فونت‌ فارسی اینجا کلیک کنید.

این روش برای محلولهای معدنی غیر قابل جذب در محلولهای آبی قابل جذب است که شامل جذب ترجیحی ماده در سطوح مختلف است. ترتیبی که غشای استات سلولزی داده شده ، انواع یونهای غیر آلی را در محلول آبی از هم جدا کرده است ، عبارت بود از: استرانسیم> باریم> لیتیوم> سدیم> پتاسیم و سولفات> کلراید> برومید> نیترات> یدید. ترتیب داده شده با توجه به کاتیونها و آنیونها همان سری لیوتروپیک است. سوریاراجان (1963) نتیجه گرفت که به نظر می رسد جذب منفی محلول ها در رابط های جامد مایع ، پایه مناسبی برای توسعه یک روش عملی برای جداسازی مواد در محلول ها ایجاد می کند. در حالی که پارامترهای درگیر در مکانیزم روش جداسازی واضح بودند ، اما به اندازه کافی تعریف نشده بودند تا بتوان پیش بینی دقیق ترین سیستم برای یک مسئله جدایی داده شده را با جزئیات پیش بینی کرد.

فیلتر شنی


کاربرد کلی اسمز معکوس

31 Surirajan (1964b) کاربرد کلی اسمز معکوس را به عنوان یک روش جداسازی برای محلول های معدنی آبی نشان داده است. وی همچنین پیش بینی احتمالی جداسازی و خصوصیات جریان غشای استات سلولز متخلخل و مفهوم مشابه بودن جداسازی را برای یونهای با همان فشار نشان داد. کاربرد اسمز معکوس با استفاده از چندین نمونه از غشاهای استات سلولزی سلولهای Schleicher و Schuell با چندین نمک معدنی معمول موجود در محلول های آبی مورد آزمایش قرار گرفت. میزان جداسازی با توجه به محلول فقط به ساختار منافذ و ماهیت شیمیایی غشا بستگی دارد.


منبع